• http://disposablehomes.blogspot.com Ivy

    Yeah, dude. Winter in big cities… I physically couldn’t handle it in Berlin, there’s just nothing pretty about dirty grey slobber on sidewalks.
    As much as you have to extra prepare in smaller places and in rural areas, you can’t say it ain’t pretty there.

  • http://www.candicedoestheworld.com Candice

    UGH I know. Winter was always so enjoyable to me, now it’s just a freaking hassle all the time. I fear for my life here. I live on a super steep hill and cars just careen down it like nothin’.

  • http://teachergirlblogs.com Teacher Girl

    That last pic is beautiful! I feel for you. I could never handle that. If you need a warm vacay, come on down! =)

  • http://trustmaggie.wordpress.com/ maggie

    I have always been a fan of winter. I just like snow. And skating.
    Having a car kind of sucked some of the love of winter of away from me. . . but it’s balanced by having a dog. If I get tired of shovelling snow, or have had 5 heart attacks on my drive home, I just go out in the yard with him and throw some snow balls. I can’t even put into words how ridiculously excited Ollie gets when he plays in snow, and what kind of happiness it brings me…
    I’m so lame.

    But, anyhow, I think 90% of the conversations I have with my neighbours is about the weather. And if I can leave my house tomorrow night, there will be a gathering involving a lot of wine to ride out the tail end of the storm. If I can’t leave my house tomorrow night, there will be a gathering in my living room involving me and 3 bottles of wine. Huzzah!
    (or, bringing said wine across the street and making you watch anne of green gables with me. . . unless i literally cannot open my door, i can always make it across the street ;) )

  • http://www.travelerahoy.com Alouise

    Bottle shots and The Wire. It looks like your well prepared for any winter storm.

    Winter in Edmonton (aside from one week of -30C) has been pretty mild. We’re pretty lucky so far, but I’m sure we’ll get some freak winter storms in June to make up for it.

  • http://corn-bean.com linlah

    I’m thinking that’s not enough beer.

  • http://refrigeratormagnate.wordpress.com/ SpilledInkGuy

    I hear that, Candice!
    Hmm… insulated yoga pants (seems like an unexploited market)?!
    :)

  • http://www.TheConstantComplainer.com The Constant Complainer

    It sounds, based on your description of the weather, that you live here in Clevleand. LOL.

  • http://www.candicedoestheworld.com Candice

    Oh man, I’m gonna take you up on that offer! Hahaha.

  • http://www.candicedoestheworld.com Candice

    I miss winter around the bay! And snowmobiling. And goddamn, I wish I could afford some skates.

  • http://www.candicedoestheworld.com Candice

    Heck yeah! Hahaha, last month we had “Junuary.” Sums up the weather.

  • http://www.candicedoestheworld.com Candice

    You’re right, it wasn’t

  • http://www.candicedoestheworld.com Candice

    I should exploit it!

  • http://www.candicedoestheworld.com Candice

    Whenever I hear “Cleveland,” I automatically think “Drew Carey.”

  • http://www.hikebiketravel.com Leigh

    I may be a week late responding to your post – because I was somewhere warm and trying to avoid the computer as much as possible.
    This made me smile – and I hope some fabulous PR person saw it and you are heading to tropical climes soon.

  • http://www.beyondmyfrontdoor.com Anwar

    After spending a few weeks recently in Canada I realized how tough all you Canadians are during the winters there! I heard it has been a non-winter though generally this year, so maybe a storm or two is due. I think i was most impressed or scared by the girl I saw walking through snow drifts in flip flops and shorts.

  • http://www.candicedoestheworld.com Candice

    Rub it in why dontcha?!

    And fwiw, it might have worked. :)

  • http://www.candicedoestheworld.com Candice

    Hahaha, yup! I wish I appreciated winter more. If I had the right gear, perhaps I would.

  • http://kharlamovaa.wordpress.com Arina

    I love your writing and winter has been weird in Ontario. Mild. Like, one day? SNOW STORM. Next day? Spring time. No bigs. Whatevs. BUT IT IS. Because I keep confusing what clothes to put on and either sweat, or freeze = sickness is coming.